Einde thuiswerkadvies en start van hybride werken

14 april 2022
Nieuws

Het advies om thuis te werken vanwege corona is voorbij. Wij zien in de praktijk dat de meeste werkgevers waar dat kan overstappen naar een hybride manier van werken. Hierbij wordt afwisselend thuis én op kantoor gewerkt. Wij merken dat door deze hybride manier van werken bij veel werkgevers vragen ontstaan hoe hier fiscaal mee om te gaan. Vragen die wij veel zien op dit moment zijn:

  • Wat zijn de fiscale mogelijkheden rondom het inrichten van de werkplek?
  • Moet de inrichting van de werkplek thuis worden geretourneerd op het moment dat er niet meer wordt thuisgewerkt?
  • Wat voor effect heeft thuiswerken op de vaste reiskostenvergoeding én andere vaste kostenvergoedingen?
  • Wat zijn de mogelijkheden om de werknemer te compenseren voor extra kosten die hij maakt voor het thuiswerken?

Het antwoord op deze fiscale vragen komt aan bod tijdens het webinar hybride werken op donderdag 21 april tussen 16 en 17 waarin wij ook uitgebreid stilstaan bij de HR- en arbeidsrechtelijke aspecten van het hybride werken. Dit webinar is de eerste uit een reeks van drie over aantrekkelijk werkgeverschap. Op onze website vind je meer informatie en de mogelijkheid om je (kosteloos) in te schrijven. Dat kan via de volgende link:

Webinarreeks over aantrekkelijk werkgeverschap: hybride werken