Waarom CROP Interim Services?

Interim Recruitment biedt je vooral nu een aantal voordelen. Los van de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt op het gebied van Specialisten in Tax en Finance, zijn er nog meer voordelen denkbaar:

Verhouding prijs en kwaliteit

  • Ten opzichte van klassieke consultancy is een Interim Specialist veel voordeliger. De tarieven voor de inzet van een ervaren Specialist zijn doorgaans een fractie van de kosten die een internationale consultancy organisatie aan je doorberekent. Daar komt bij dat een Interim Specialist doorgaans meer in-house ervaring heeft dan de gemiddelde consultant. Je krijgt dus meer relevante ervaring tegen een lagere prijs.

Flexibiliteit

  • De wet DBA is van grote invloed op de huidige markt van interim dienstverlening. Deze wet houdt onder meer in dat je volledige flexibiliteit hebt over de inzet van een Interim Specialist. In het kader van transparantie spreken we graag een bepaalde termijn met je af, maar tijdens het traject kunnen de uiteindelijk behoefte en inzet die nodig is om tot een goed resultaat te komen, wijzigen. Voor ons is alles bespreekbaar, zoals het parttime of fulltime inzetten van een Specialist.

Variabele versus vaste kosten

  • Je kan je in een situatie bevinden waarin het handiger is om de vaste lasten te minimaliseren, bijvoorbeeld wanneer je onderneming te koop staat. Ook dan is Interim Dienstverlening een uitkomst. Het biedt meer flexibiliteit op de vaste factor arbeid. Daarbij levert het natuurlijk de nodige ondersteuning bij projecten die spelen rondom transities.

Specialisme in-house

  • Het hebben van een Specialist in-house heeft zo zijn voordelen ten opzichte van externe hulp. Het biedt mogelijkheden voor kennisoverdracht en daarnaast praktische voordelen als een beschikbare vraagbaak voor jezelf en het overige personeel; Ook werkt het efficiënt, omdat de specialist zijn/haar eigen tijdelijke werkplek inricht. Behalve het gemak scheelt dat ook nog veel geld.

Mogelijkheden tot kennis overdracht

  • Je kan interim dienstverlening inzetten in het kielzog van een lopend consultancy traject. Onze Interim Specialisten kunnen de vertaalslag maken naar de implementatie van wat er vanuit consultancy is geadviseerd. Dat levert, naast projectmanagement en stakeholdermanagement, ook concrete informatieoverdracht op. Daar staan wij als CROP Interim voor garant.

Back-office CROP

  • CROP Interim Services maakt deel uit van de algemene CROP organisatie. Dat betekent dat onze interim specialisten altijd de mogelijkheid hebben om met hun collega’s van CROP te overleggen en te sparren over inhoudelijke zaken tijdens de opdracht. Zo word je optimaal geholpen tegen de voordeligste voorwaarden.

25-jarig netwerk

  • Vaak is het lastig om specialisten binnen de vakgebieden Tax en Finance aan te trekken of voor een bepaalde periode aan je te binden. Na ruim 25 jaar kennen we de markt intussen door en door. We weten wie wie is, en wie iets kan betekenen voor jou en je bedrijf. Dat kan met een bepaald specialisme ter ondersteuning of als lead in een grote transitie. Onze ervaring is breed, snel inzetbaar en beschikbaar om je te ondersteunen.

 

CROP Interim Services kan je ook helpen met het aantrekken van nieuw personeel. Vanuit onze interim dienstverlening hebben we de nodige ervaring opgebouwd. De stevige band die we met onze klanten hebben, zorgt ervoor we veel zien en horen. In de gesprekken met onze klanten komt bijvoorbeeld naar voren dat een implementatie van een veranderingstraject vaak leidt tot een permanente uitbreiding van het Tax of Finance team. De aanleiding kan groei van de organisatie zijn, maar ook verandering van de wetgeving, waardoor bepaalde werkzaamheden in-house moeten worden gehaald.

 

CROP Interim Services volgt de ontwikkelingen in de markt op de voet en kan je op verschillende manieren ondersteunen bij het aantrekken van nieuw personeel. Dat heeft een aantal voordelen:

Ervaring

  • Wij kennen al meer dan 25 jaar de markt. Wij hebben een goed zicht op de arbeidsmarkt rondom Tax en Finance posities. Meer dan eens hebben wij specialisten aan een nieuwe vaste positie geholpen en op verzoek medewerkers van onze klanten begeleid naar een nieuwe positie.

Kruisbestuiving interim en vast

  • Wij bieden je als onze klant de unieke mogelijkheid om vaste wervingsprocessen van moeilijk opvulbare Tax- en Finance-functies over te nemen. Vaak zijn functie-eisen zo specifiek dat de wervingsprocessen langer duren dan enkele maanden. Ondertussen blijven de werkzaamheden liggen of worden ze door kostbare externe consultants opgepakt. CROP Interim Services geeft je de mogelijkheid om met een combinatie van Interim Specialisten en permanente recruitment te werken, waardoor de huidige werkzaamheden worden uitgevoerd, terwijl tegelijkertijd de zoektocht naar een nieuwe vaste medewerker wordt opgepakt. De kennis van de Interim Specialist kan meteen worden aangewend om de behoefte voor de vacature te vertalen in een goed functieprofiel.

Uniek netwerk in hogere echelon.

  • Regelmatig vullen we Tax en Finance functies op het hogere niveau in. Functies die onze persoonlijk aandacht en inzet vereisen vanwege de specifieke eisen. Intussen hebben wij ervaring en een reputatie opgebouwd, waardoor we personen kunnen benaderen die niet zomaar tevoorschijn komen in een standaard search. Op dit niveau merken wij dat netwerken van klanten, (interim) kandidaten en latent zoekende Specialisten vaak door elkaar lopen. Wij vormen in dit specifieke marktsegment binnen die netwerken de ‘linking pin’.
+31 (0) 33 - 46 357 27 info@crop.nl