Nieuws

Maatregelen verspreiding Corona virus

12 maart 2020

Het Corona virus heeft de wereld in zijn greep. De World Health Organisation (WHO) heeft het deze week officieel de status van pandemie toegekend. Na overleg heeft minister-president Rutte vanmiddag in een persconferentie extra maatregelen aangekondigd. Zonder direct in paniek te raken, hebben ook wij bij CROP maatregelen genomen om de verspreiding van het virus zo veel mogelijk te beperken, zodat het werk voor onze klanten zoveel mogelijk door kan gaan.

Hoe doen we dat bij CROP?

  • We volgen steeds het RIVM advies. Al vanaf het eerste moment dat het RIVM advies uitbrengt over het beperken van het verspreiden van het Corona virus, volgen we dit op;
  • We zorgen ervoor dat al onze medewerkers altijd overal kunnen werken en videobellen;
  • Iedereen die symptomen heeft, blijft thuis (zie hoofdregel);
  • We hebben intern een team benoemd wat de beslissingen neemt.
  • We hebben één punt waarop alle vragen van medewerkers binnenkomen;

Hoofdregel

Wie neusverkouden is, hoest, keelpijn of koorts heeft, blijft thuis. We hebben de afspraak, dat collega’s die (denken dat ze) besmet zijn met het coronavirus, dan wel positief getest zijn, dit altijd laten weten. Zolang het mogelijk is én verantwoord is, werken we door zoals we nu doen.

Wie thuis kan werken, werkt thuis

Uiteraard altijd in overleg met de klant en leidinggevende. Dit ‘regime’ geldt voor alle medewerkers, dus ook de Brabantse. Het aparte regime voor de in Brabantse collega’s is op dit moment vervallen, omdat nu voor heel Nederland dezelfde maatregelen van toepassing zijn.

Continuïteit salarisadministratie voor klanten waarborgen

Om ervoor te zorgen dat de salarisadministratie voor onze klanten altijd door kan gaan, is het team salarisadministratie in Ede gesplitst. Afwisselend werkt een deel  thuis en een deel op kantoor en de week daarop vice versa.  Dit verkleint de kans op risico’s.

Klantafspraken: in overleg met de klant

We proberen zoveel mogelijk het werk door te laten gaan. In overleg met de klant en/of het betreffende team wordt beoordeeld of een afspraak/opdracht door kan en moet gaan of niet. De leidinggevende of klantmanager beslist in overleg met klant en team een opdracht/afspraak door te laten gaan of te verschuiven of digitaal te doen. Wanneer een afspraak of opdracht wordt verschoven, plannen we gelijk een nieuwe afspraak in.

Als blijkt dat één van onze medewerkers toch besmet is en bij een klant is geweest, zullen we die ook op de hoogte brengen.

Met bovengenoemde maatregelen hopen we in elk geval binnen CROP de verspreiding zoveel mogelijk te kunnen beperken. Als je vragen hebt, neem dan contact op met je relatiebeheerder, of contactpersoon binnen CROP.

In onze CROP corona desk vind je actuele informatie over de maatregelen van het kabinet voor ondernemers.

+31 (0) 33 - 46 357 27 info@crop.nl