Recruitment Services

Hoewel de naam misschien anders doet vermoeden, kan CROP Interim Services ook een rol spelen in je recruitment proces. Wij praten immers met veel bedrijven, houden met allerlei Interim Specialisten contact en zijn bij heel veel bedrijven binnen de financiële en fiscale afdelingen aan het werk. Op die manier horen wij veel en leren wij vooral veel mensen kennen. Het komt regelmatig voor dat als gevolg van onze werkzaamheden een behoefte ontstaat aan permanente uitbreiding van een Tax of Finance team. In dat geval weten wij als geen ander wat voor functionaris met welke persoonlijkheid een goede aanvulling zou kunnen vormen op het Tax of Finance team. Wat de aanleiding ook is; wanneer je op het gebied van Tax of Finance een ervaren niveau nieuwe collega’s zoekt, dan zetten wij graag onze kennis en netwerk in om je zo snel mogelijk te helpen.

Op het gebied van recruitment bieden we de volgende mogelijkheden:
Flat Recruitment
Flat recruitment op basis van no-cure, no-pay houdt in dat wij ons netwerk inzetten om mee te zoeken naar een nieuwe collega voor jouw Tax of Finance afdeling. Vanaf een gemiddeld ervaren persoon gaan wij graag die uitdaging aan. Onze ervaring leert dat wij in staat zijn op efficiënte wijze meestal binnen enkele weken een aantal kandidaten voor te stellen. In een telefonisch onderhoud maken we hiervoor graag heldere afspraken met jou en leggen wij een stapsgewijs plan van aanpak aan je voor.
Recruitment Plus
Wil je liever dat wij ons ook actief bezighouden met het gehele recruitment proces, dan kun je gebruik maken van onze dienstverlening ‘Plus’. Bij deze vorm beheren wij een groot deel van het recruitment proces. Zo stellen we de functie inhoudelijk op en nemen we het beheer op verschillende job-boards over. De hoogte van de fee voor onze dienstverlening is vergelijkbaar met onze fee voor ‘Flat Recruitment’ dienstverlening, maar wordt in 3 delen opgeknipt: voorafbetaling van een derde deel; bij het aanbieden van de kandidaten betaling van een derde deel; wanneer een kandidaat is begonnen en door zijn of haar proeftijd heen het laatste derde deel van de afgesproken fee van onze recruitment dienstverlening. Lost van de fee voor de werving zullen wij ook kosten rekenen voor het opstellen van het functieprofiel en het beheer van de verschillende job-boards. Wij gaan graag met je in gesprek om jullie een passend voorstel te doen.
Combinatie van Interim en Recruitment
Wij leveren graag maatwerk en doen er alles aan om jou de best passende oplossing te bieden. Wanneer wij in een verkennend gesprek merken dat je naast werving voor uitbreiding van het Tax of Finance team ook acute behoefte hebt aan ondersteuning, dan bieden wij een combinatie van de twee diensten aan. Dit biedt een aantal voordelen: Samen met de Interim Specialist beheren wij een groot deel van het recruitment proces, waarbij de Interim Specialist mee kan helpen bij het inhoudelijk opstellen van het functieprofiel; De Interim Specialist krijgt een uitstekende kennis van uw organisatie terwijl hij/zij de opdracht uitvoert. Hierdoor is hij/zij in staat om te adviseren bij de selectie en mee te werken aan het interviewen van de kandidaten die wij leveren voor de vaste invulling. De Interim Specialist speelt in dit geval de rol van ‘Hiring Manager’; Vanzelfsprekend denken wij mee hoe je de kosten beheersbaar kunt houden. Daarom bieden wij je een speciale combinatiekorting aan, waardoor je niet de volledige vergoeding betaalt voor een standaard recruitment werving fee. Deze korting is aanzienlijk en is in combinatie met de werkzaamheden van de Interim Specialist bijzonder aantrekkelijk in vergelijking met standaard recruitment dienstverlening en doorlopende kosten van een externe consultant.
Executive recruitment
Al jaren bouwen wij aan een netwerk dat is gericht op het hogere niveau in Tax en Finance Specialismen. De meeste mensen die in deze markt werkzaam zijn, kennen we intussen goed. Vooral onze gesprekspartners, meestal beslissers, spreken wij met regelmaat. Niet alleen als zakelijk partner, maar ook over hun eigen wensen en loopbaanambities. Vanaf een bepaald niveau worden steeds meer andere aspecten dan de ‘hard skills’ belangrijk om een functie goed uit te kunnen uitvoeren. Uiteraard selecteren wij in de basis op de skills en de ervaringen van een kandidaat, maar overtuigingen, gelijke visies en ideeën om strategische plannen te realiseren zijn op dit niveau de factoren die het werkelijke verschil maken. Je mag van ons verwachten dat wij de kandidaten voor executive functies goed kennen, dat wij discreet referenties natrekken, dat wij meerdere gesprekken met de kandidaten hebben gevoerd en onderling over de kandidaat hebben gespard. Wij kunnen, als je dat wenst, ook een assessment opzetten, om je zo van nog meer informatie te voorzien of als laatste check voor je de kandidaat een aanbod doet. Al met al een zeer bevlogen en persoonlijke benadering van een recruitment proces, waarin wij onze ervaringen goed kunnen inzetten. Wij zijn ervan overtuigd dat recruitment op dit niveau mensenwerk en maatwerk is en dat ook zal blijven. Dat is ook onze visie. Daarom blijven wij investeren in ons netwerk. Dit betekent dat je ook mag verwachten dat wij ons persoonlijk blijven inzetten om je organisatie te voorzien van de beste mensen. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je koers kunt houden richting jullie lange-termijn doelen en dat dit niet wordt geremd of gewijzigd door personele zaken; integendeel. Wij vertellen jou graag in een persoonlijk gesprek meer over deze op maat gesneden dienst.

Onze andere specialismen

Contact

Guido van Aarle
Guido van Aarle
Partner Tax
Medewerker-Annemiek-Kale
Annemiek Kale
Partner Interim Services - Tax specialist
+31 (0) 33 - 46 357 27 info@crop.nl